‘Efsane Cuma’da dijital cüzdan kullanımı yüzde 56 arttı
İyzico Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Dağ İnanç, “Efsane Cuma” devrinde dijital cüzdanların hayatımızda belirginleşmeye başladığını gözlemlediklerini söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp sunduğu Finansal Teknoloji programına konuk olan İtimat, “Dijital cüzdan olan üye işlerinden yapılan alışverişlerde yüzde 56’lık adetsel, yüzde 320’lik hacim artışı gördük. Hem güvenli hem de hızlı bir çözüm olduğu için tüketiciler dijital cüzdanı tercih ettiler” dedi. Yaklaşık 100 süreçten 20’sinde dijital cüzdan tercihi olduğunu belirten İtimat, bu da geçen yıla oranla 9 puanlık bir artış olduğunu belirtti.
‘Saniye başına işlemler 3 katına çıkıyor’
Çeşitli kampanyalar nedeniyle kasımın yılın en ağır alışveriş yapılan aylarından biri olduğunu söz eden İtimat, perakendecilerin “Muhteşem Kasım“, “Efsane Cuma” üzere telaffuzlarla de bunu desteklediklerini vurguladı. Bunun benzerinin e-ticarette de görüldüğünü kaydeden İtimat, “Efsane Cuma” periyodunda saniye başına süreçlerin 3 katına çıktığını belirtti.
‘İşlem hacmi yüzde 145.7 arttı’
İyzico’nun datalarına nazaran, 2022 Efsane Cuma devrinde süreç hacmi, süreç adedi ve ortalama sepet fiyatında geçen seneye nazaran önemli bir artışla alışveriş rekoru kırıldığını kaydeden İtimat şöyle devam etti: “2021 Efsane Cuma’da ortalama sepet tutarı 337.5 TL iken, bu sene 652 TL olarak gerçekleşti. Ortalama Sepet tutarında yüzde 93’lük artış gözlendi. İşlem hacmi yüzde 145.7, işlem adedi ise yüzde 27.1 artış gösterdi. Bu yıl alışverişlerin yüzde 60’ı kredi kartıyla yapılırken, yüzde 40’ı da banka kartı üzerinden gerçekleşti. Geçen yıl bu dönemdeki kredi kartı kullanım hacmine göre yüzde 7.5 artış gözlendi.”
‘Fiyatlardan emin olamama durumu nedeniyle tüketicilerin alışverişlerini öne çektiğini gözlemliyoruz’
Küresel iktisatta ve Türkiye özelinde yaşanan ekonomik şartların tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdiğini kaydeden İtimat, “Yaşanan ekonomik koşulların en önemli etkisi tüketicilerin fiyatlardan emin olamama durumu. Bu nedenle de alışverişlerini biraz daha öne çektiklerini gözlemliyoruz. ‘Ben bu ürünü şimdiden alayım, ne olur ne olmaz’ diye bir yaklaşım başladı. Bunun bir diğer etkisi ise özellikle kampanya dönemlerinde yoğunluğun önceki yıllara göre çok fazla arttığını gözlemledik” diye konuştu. Bu devirde tüketicilerin finansman gereksinimlerinin da arttığını gözlemlediklerini vurgulayan İnanç, “Bu da taksitli alışverişleri artırırken, alışveriş kredisi uygulamalarının yaygınlaşmasına neden oldu. Gıda ürünlerinde de toptan alım ve fırsat bulunca alım gibi uygulamaların arttığını görüyoruz. Hal böyle olunca da kampanyasız dönemlerde 2021 yılı başlarında yaklaşık 99 TL olan ortalama sepet harcamaları 200 TL’lere geldi” dedi.